NEW YORK. Najhodnotnejšie značkou sveta tento rok zostáva Google a druhé miesto patrí opäť firme Apple, aj keď rozdiel medzi oboma sa za posledný rok výrazne zmenšil.
Na tretie miesto sa dostal Amazon, ktorý predstihol softvérovú spoločnosť Microsoft. Vyplýva to z rebríčka BrandZTop 100, ktorý zostavuje reklamná agentúra WPP a poradenská firma MilwardBrown.
Najviac je technologických firiem
Google zvýšil hodnotu svojej značky oproti vlaňajšku o 23 percent na 302,1 miliardy dolárov, Apple o 29 percent na 300,6 miliardy a Amazon sa za rok zhodnotil o 49 percent na 208 miliárd dolárov.

Najväčšie zastúpenie v prvej desiatke majú technologické firmy a maloobchodné spoločnosti. Práve maloobchod bol vlani najrýchlejšie rastúcim odvetvím s nárastom o 35 percent, nasleduje poisťovníctvo s 34 percentami a technológie s 28 percentami.
Medzi desiatimi najviac rastúcimi odbormi sú aj automobilky, ktoré s nástupom elektrického pohonu a autonómnej mobility ťažia z tesnej spolupráce s technologickými firmami.
Celkovo zvýšili svoju hodnotu o sedem percent. Najhodnotnejšou automobilovou značkou zostáva vedúci svetový propagátor hybridných pohonov Toyota s hodnotou 30 miliárd dolárov.
Loading
...
Zaznamenali rast vo všetkých kategóriách
"Tento rok sme zaznamenali vôbec najväčší rast hodnoty značiek spôsobený rastom vo všetkých kategóriách. Ako noví, tak aj existujúci hráči žnú odmenu za statočnosť a prijatie dlhodobej stratégie budovania značky," uviedol David Roth z WPP.
Rastúce užívanie technológií pracujúcich s dátami, umelou inteligenciou či rozšírenou realitou spolu s kreatívnym marketingovým prístupom umožňujú mnohým značkám hlbšie porozumieť spotrebiteľom a poskytnúť im personalizovaný obsah.
V rebríčku sa ako nových objavilo osem značiek, medzi nimi napríklad prepravná aplikácia Uber alebo výrobca športového vybavenia Adidas.
Celková hodnota stovky najcennejších značiek sveta sa tento rok zvýšila o rekordných 21 percent na 4,4 miliardy dolárov.