Stačila prvá minúta a osem sekúnd Singles Day, aby čínskemu gigantu Alibaba prišla cez platobný systém Alipay na účet miliarda dolárov. Po prvej hodine to už bolo 12 miliárd a kým sa najväčší nákupný deň na svete skončil, bol z toho nový rekord.
Singles Day pôvodne vznikol na jednej z čínskych univerzít v 90. rokoch. Partia kamarátov si povedala, že má dosť bytia bez partnerky a dohodli sa, že 11. november bude dňom oslavy nezadaných. Dátum vybrali na základe toho, že ho tvoria štyri osamelé jednotky.
Od roku 2009 z neho robí Alibaba nákupné šialenstvo.
Najväčšie nákupné šialenstvo

Počas prvého ročníka vyzvala Alibaba obchodníkov, aby sa do nákupného festivalu zapojili zľavami vo výške minimálne 50 percent. Ponuku prijalo 27 značiek a Alibaba si vtedy pripísala 7 miliónov dolárov. Každým rokom však firiem, ktoré sa chceli do podujatia zapojiť, pribúdalo.
V roku 2015 Singles Day zlomil Guinnessov rekord, Alibaba totiž ako jediná spoločnosť dokázala za 24 hodín v internetovom predaji vygenerovať viac ako 14 miliárd dolárov.
Tento rok sa ho zúčastnilo vyše 200-tisíc značiek. A tie môžu byť s výsledkami spokojné.