Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

E-dodávky, nabíjačky, batérie. Kto je kto v slovenskej elektromobilite

Niektorí sa už presadili v zahraničí.

(Zdroj: Voltia)

Elektrická dodávka Nissan e-NV200 XL Voltia, ktorá v portfóliu japonskej značky pribudla tento rok v máji, má slovenský rukopis. Stojí za ním spoločnosť Voltia, ktorá sa zlepšovacími návrhmi do automobilov zaoberá od roku 2015.

Súvisiaci článok Šéf Greenway: Vodík v osobných autách nie je budúcnosť Čítajte 

Základom „slovenskej“ dodávky je model e-NV200, ktorý Nissan vyrába už pol dekády a len v Európe ich vlani predal desaťtisíc. Zásadným upgradom konštruktérov Voltie je, že zväčšili úložný priestor vozidla na osem kubických metrov, čo je takmer dvojnásobok oproti pôvodnej verzii.

Článok vyšiel v augustovom čísle mesačníka INDEX.Článok vyšiel v augustovom čísle mesačníka INDEX. (zdroj: INDEX, Hej TY!)

Elektrické dodávky sú relatívne úzky segment automobilového trhu. Vzhľadom na ekologizáciu prepravy, keď napríklad európske veľkomestá vo svojich centrách čoraz viac preferujú bezemisné automobily, však rastie.

Počas uplynulých rokov získala Voltia zákazky v jedenástich európskych krajinách. Jeden z väčších kontraktov na štyri stovky áut má s francúzskou zásielkovou službou Chronopost, členom skupiny DPD. Ďalšie vozidlá dodala pre londýnsku donáškovú službu Gnewt.

Priame partnerstvo s Nissanom pomôže Voltii rozšíriť možnosti predaja XL e-dodávok, ako aj zvýšiť ich produkciu. Vyrábať sa majú v trojici závodov vo Francúzsku, Spojenom kráľovstve a na Slovensku. Konkrétne v trnavskej fabrike spoločnosti Hollen, ktorá je výrobným partnerom Nissanu.

Príkladov typu Voltia, keď sa Slováci snažia presadiť s vlastnými nápadmi na poli elektromobility, je viacero. Kto sú Greenway, Inobat či Agevolt a aké inovácie rozvíjajú?

Čo má Voltia spoločné s Greenwayom

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C77HM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M77HM na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Aplikácia Payme.

Bratislavčania výrazne ušetria za teplo a mohli by ešte viac. Zlacnie aj inde

Dôvodom sú nižšie ceny zemného plynu, štiepky i uhlia.

Richard Sulík
Burger King ponúka jedlo aj cez donáškové služby.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.