SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa

O jeden byt majú záujem desiati, špekulanti sa už stiahli (rozhovor)

Situácia na trhu sa stále mení.

Spolumajiteľ realitnej kancelárie Herrys Filip Žoldák. (Zdroj: SME - Marko Erd)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci v marci sa zdalo, že pandémia nového koronavírusu môže zmeniť trendy na realitnom trhu, nestalo sa tak.

Ceny bývania rastú a Národná banka Slovenska (NBS) poukázala na to, že sa pohybujeme v pásme rizika, na skok od realitnej bubliny.

O situácii na trhu sa INDEX porozprával so spolumajiteľom realitnej kancelárie Herrys Filipom Žoldákom.

Ako sa s odstupom niekoľkých mesiacov pozeráte na obdobie takzvaného lockdownu, ktorý v marci prišiel prakticky zo dňa na deň?

Bolo to obdobie strachu. Paradoxne, oproti súčasnosti sa vtedajšie čísla (rozšírenia pandémie – pozn. red.) zdajú malé.

Súvisiaci článok Developer: Situácia s bytmi nebola v Bratislave nikdy taká kritická Čítajte 

Vo firme sme vtedy začali prijímať opatrenia ešte skôr, ako ich nariaďoval štát. Neskôr sme rešpektovali všetky vydané rozhodnutia. Zatvorili sme pobočky, pracovali sme z domu.

Veľkú realitnú tému Nové bývanie nájdete v októbrovom čísle mesačníka INDEX. Veľkú realitnú tému Nové bývanie nájdete v októbrovom čísle mesačníka INDEX. (zdroj: INDEX)

Od polovice marca do polovice apríla sme uzavreli len jednu rezervačnú zmluvu. Bolo to naozaj dramatické obdobie. Aj na jeho základe sme predpokladali veľmi zlý vývoj do budúcnosti. Nakoniec sa ukázalo, že išlo len o odloženú spotrebu.

Museli ste prepúšťať a robiť škrty vo financiách firmy?

Áno. Ten mesiac bol taký strašidelný, že sme požiadali o pomoc a dohodli sa aj s vlastníkom budovy na ústupkoch z nájomného.

Kedy ste si povedali, že to nebude také zlé?

Istý posun sme zaznamenali po dvoch týždňoch karantény, keď sme evidovali zvýšenú návštevnosť nášho webu.

Ľudia si uvedomili, že ponuka nebude dramaticky rásť a ceny klesať. Do mesiaca sme začali zaznamenávať nárast dopytu a do dvoch mesiacov sme boli na úrovni dvoch tretín dopytu pri medziročnom porovnaní.

Teraz ste na tom ako?

Lepšie ako minulý rok. Do júla sme zaznamenávali obrovský skok. Pribúdali nové ponuky, rástol aj dopyt.

Chcel by som však zdôrazniť, že za to nevďačíme koronakríze. V apríli až júni sme mali reklamnú kampaň, na bilbordoch aj online.

Kampaň ste zrejme objednávali v čase, keď ste o pandémii ešte netušili.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Domácnosti, ktorým sa dotácie neušli, musia čakať alebo platiť zo svojho.


6 h
Silicon Valley Bank.

Silicon Valley Bank bola 16. najväčšou bankou v USA.


5 h
Na pláži Monika na Domaši stavajú nový objekt.

Tomu, čo je na papieri, chatári neveria.


27. mar
Značka Křižík je s Prešovom spojená dlhé desaťročia.

Značka Křižík bola s Prešovom spojená dlhé desaťročia.


13 h
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu