Keď pred štyrmi rokmi otvárala IKEA e-shop so svojimi výrobkami, v podstate dobiehala konkurenciu. Hoci výber gauča alebo postele je väčšine zákazníkov stále bližší v kamennej predajni, už vtedy viacerí hráči na slovenskom trhu ponúkali možnosť internetového nákupu.

Počas jarného koronavírusového lockdownu zaznamenal švédsky predajca veľký nárast záujmu o online nakupovanie. V čase, keď bol obchodný dom v Bratislave zatvorený, internetový predaj mu v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol viac ako dvojnásobne.
Aj preto IKEA ohlásila, že sa chystá tento predajný kanál posilniť. K trom výdajným miestam v Košiciach, Žiline a Banskej Bystrici pridá ďalšie v Nitre a investovať chce aj do efektívnejšej logistiky a posilnenia kapacity online objednávok.
Napriek tomu, že internetový predaj sa môže zdať ako záchranca tržieb v období pandémie a zatvorených predajní, pri nábytku to úplne neplatí. Mnohí zákazníci sa síce presunuli na internet a predajcovia hlásia veľké nárasty, avšak ani zďaleka to nestačí.
Posteľ na jeden klik
Časy, keď bol v domácnostiach rovnaký nábytok dvadsať rokov, sú preč. Ľudia si v pravidelných intervaloch obnovujú interiéry a ešte častejšie vymieňajú bytové doplnky. K nákupu nového nábytku prispieva výstavba bytov a ich zariaďovanie.