Keď pred štyrmi rokmi otvárala IKEA e-shop so svojimi výrobkami, v podstate dobiehala konkurenciu. Hoci výber gauča alebo postele je väčšine zákazníkov stále bližší v kamennej predajni, už vtedy viacerí hráči na slovenskom trhu ponúkali možnosť internetového nákupu.
Ikea mieri do ďalšieho slovenského mesta, tržby jej klesli ČítajtePočas jarného koronavírusového lockdownu zaznamenal švédsky predajca veľký nárast záujmu o online nakupovanie. V čase, keď bol obchodný dom v Bratislave zatvorený, internetový predaj mu v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol viac ako dvojnásobne.
Aj preto IKEA ohlásila, že sa chystá tento predajný kanál posilniť. K trom výdajným miestam v Košiciach, Žiline a Banskej Bystrici pridá ďalšie v Nitre a investovať chce aj do efektívnejšej logistiky a posilnenia kapacity online objednávok.
Napriek tomu, že internetový predaj sa môže zdať ako záchranca tržieb v období pandémie a zatvorených predajní, pri nábytku to úplne neplatí. Mnohí zákazníci sa síce presunuli na internet a predajcovia hlásia veľké nárasty, avšak ani zďaleka to nestačí.
Posteľ na jeden klik
Časy, keď bol v domácnostiach rovnaký nábytok dvadsať rokov, sú preč. Ľudia si v pravidelných intervaloch obnovujú interiéry a ešte častejšie vymieňajú bytové doplnky. K nákupu nového nábytku prispieva výstavba bytov a ich zariaďovanie.