Strach z veľkej koncentrácie ľudí, ale aj zatvorené kamenné predajne. Pandémia covidu-19 a opatrenia na zastavenie jej šírenia vlani akcelerovali rast internetového predaja. Tento rok sa začal rovnako, obchodníci vravia, že trendy, ktoré boli na trhu vidieť, sa zrýchlili.

Kúpiť si knihu, žehličku alebo telefón cez internet nebol pre mnoho ľudí problém ani v minulosti. Avšak kúpa čerstvého mäsa, matracu alebo toaletného papiera v e-shope ešte donedávna vyvolávala mierne rozpaky a odhodlali sa na to iba tí najskalnejší fanúšikovia e-commerce.
Po minulom roku to už neplatí. Nakupovať cez internet ultraširoký sortiment tovaru sa v časoch karantény a lockdownu rozhodlo oveľa viac ľudí. Nástup home officu si vyžiadal vybaviť domáce kancelárie, zatvorené holičstvá priniesli dopyt po strihacích strojčekoch a domáce varenie zasa zvýšilo predaj kuchynských pomocníkov.
Extrémny rast
Veľkí internetoví obchodníci z presunu na internet vyťažili, čo sa dalo. Vlaňajšok preto označujú ako úspešný rok. "Vzrástol počet zákazníkov, ktorí na našom e-shope nakupujú opakovane. O tristo percent sa zvýšil podiel tých, ktorí počas uplynulého roka nakúpili tri- a viackrát," uvádza napríklad obchodný riaditeľ Datartu Vladimír Sušil.