Štvrtok, 15. apríl, 2021 | Meniny má FedorKrížovkyKrížovky

Manažér bicyklov Dema: Každý funguje v móde paniky

Výrobcovia majú problémy s komponentmi.

Richard Likavčan (Zdroj: Dema)

Ak ste sa rozhodli tento rok kúpiť nový bicykel, musíte rátať s menším výberom a pravdepodobne aj s vyššou cenou. Dôvodom je globálny nedostatok komponentov na montáž bicyklov z Ázie, z ktorých sa montujú bicykle.

Súvisiaci článok Na bicykel v zľave zabudnite, je ich nedostatok Čítajte 

Globálnu bicyklovú krízu, ktorú spôsobuje závislosť producentov na ázijských fabrikách, reálne ohrozuje aj výrobu slovenských značiek.

„V týchto dňoch sa ráno bojíme otvárať e-maily, pretože na dennej báze nám chodia Jóbove správy, v ktorých nám dopravcovia predlžujú dobu dopravy,“ hovorí pre INDEX obchodný riaditeľ spoločnosti Dema Senica Richard LIKAVČAN.

Kedy ste objednávali komponenty na tohtoročnú cyklistickú sezónu?

Objednávky sme posielali v tradičnom termíne, teda takto pred rokom. Napriek tomu došlo k obrovským časovým posunom v dodávkach, v niektorých prípadoch šlo vlastne o výpadky. Niektoré súčiastky meškali natoľko, že sme ich museli posunúť do ďalšej sezóny.

Už teraz objednávame aj pre sezónu 2024, posuny sú u niektorých dodávateľov až 550 dní. K tomu je potrebné prirátať šesť týždňov lodnej dopravu a niekoľko dní z prístavu k nám.

Ako ste sa tomu prispôsobili?

Je to o krízovom manažmente. Riešime alternatívnych dodávateľov, aby sme narýchlo zohnali náhrady za komponenty, pri ktorých sme si vedomí, že sa nám posunú dodávky. Tieto náhradné komponenty často nakupujeme za vyššiu cenu. Bicykle teda nemontujeme v pôvodnej špecifikácii, ale je v nich niekoľko náhrad, aby boli bicykle vôbec zmontované.

Aké náhrady myslíte?

Nie sú tam tie isté sedadlá, pôvodne plánované plášte alebo duše. Ide často o komponenty, ktoré nerozhodujú o tom, ako bicykel vníma koncový zákazník, ale sú rozhodujúce pre to, aby sa dal bicykel zmontovať. Stačí, ak chýba jeden z desiatok komponentov a bicykel nemôžete dokončiť.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7US3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7US3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Matovič útočí na Baťovú zo ŠÚKL.

13m
Eduard Heger (OĽaNO), premiér SR

S Matovičom nastolil poriadok, tvrdí.

4 h
Ilustračné foto.

Rád by sa podelil o zodpovednosť. O Sputniku vieme žalostne málo.

4 h