Potvrdenie o vakcinácii proti covidu, prípadne o prekonaní ochorenia alebo negatívnom teste sa zrejme čoskoro stane vstupenkou do "bežného" života. Nejde len o dovolenky, hudobné festivaly a športové podujatia, ale aj o stravovanie v reštaurácii či prístup na pracovisko.
Uvažuje sa o viacerých alternatívach očkovacieho, respektíve covidového preukazu. Jednou z nich je, že ľudia si ho nahrajú do mobilu, takže v peňaženke im nepribudne ďalšia plastová kartička alebo papierový formulár. Európska únia už pripravila technickú špecifikáciu takzvaného digitálneho zeleného certifikátu. Okrem štátnych ítečkárov s riešeniami prichádzajú aj súkromné softvérové firmy.
Severokórejčania aj Rusi. Ako hackeri vydierajú Slovákov? ČítajtePatrí medzi ne aj aplikácia TrustOne, ktorú pôvodne vyvinuli na zjednodušenie procesov antigénového testovania. Používateľ sa cez ňu mohol objednať na konkrétnom odbernom mieste a potom mu do nej prišiel výsledok testu, ktorým sa preukazoval napríklad polícii, kontrolujúcej dodržiavanie protipandemických opatrení.
Appku a systém v pozadí postavený na technológii blockchainu využili v uplynulých mesiacoch desiatky tisíc ľudí v Nitre, Trnave a Prešove. Nasadili ju aj na hokejbalových majstrovstvách sveta v Bratislave, hudobnom festivale Pražské jaro či v školách v Česku a Nemecku.
TrustOne je jedným z IT nástrojov, ktoré vznikli počas pandémie nového koronavírusu, aby firmám pomohli udržať v chode ich biznis, prípadne ho po uvoľnení lockdownu reštartovať.
Okrem covidu reagujú vývojári, samozrejme, aj na ďalšie lokálne i globálne výzvy, s ktorými podnikatelia zápasia. Pozrite si naše tipy.
1/ Zelená je dobrá
Podmienkou fungovania maloobchodných predajní v (post)covidových podmienkach je obmedzený počet kupujúcich. V jednom okamihu môže v obchode podľa nariadení hygienikov (platných v čase uzávierky) nakupovať najviac jeden zákazník na 15, respektíve 25 štvorcových metrov. Inými slovami, prevádzkovateľ predajne musí priebežne počítať a strážiť aktuálny počet nakupujúcich na ploche.
V Tescu na tento účel nasadili riešenie slovenskej technologickej firmy Pygmalios. Obchodný reťazec ho využíva vo viac ako 60 prevádzkach naprieč celým Slovenskom (celkovo má v krajine 153 obchodov).