Pred pár rokmi sa vodík ukazoval ako jedna z alternatív fosílnych palív, do vývoja technológií sa pustilo viacero veľkých automobiliek. Dnes je všetko inak.
Volkswagen, Daimler, Renault a Honda výskum vodíka pri pohone automobilov zastavili, sústreďujú sa len na elektromobily.

Šéf Volkswagenu Herbert Diess otvorene priznal, že vodík v osobných autách je stratou času a falošnou nádejou. Argumentoval, že krokov, ktoré prebehnú medzi výrobou vodíka a jeho využitím v aute, je výrazne viac než pri elektrobatérii: „Je príliš drahé, neefektívne, pomalé a náročné vodík spracovať a prevážať.“
Výroba vodíka elektrolýzou vody je energeticky náročný proces. Komplikovaná je aj jeho distribúcia, jeho masívne využitie na cestách by si vyžiadalo rozsiahlu infraštruktúru, ktorá v Európe (azda s výnimkou Nemecka) neexistuje.
Na druhej strane, hoci v osobnej automobilovej doprave má vodík značné limity, v priemysle, energetike či nákladnej preprave môže mať budúcnosť. Ako je to s vodíkom na Slovensku?
Najbližšia čerpačka vo Viedni
Budúcnosti vodíka veria len dve relevantné automobilky. Hyundai, ktorý má v tomto segmente modelom Nexo a dojazdom 770 kilometrov, a Toyota, ktorá vo februári na Slovensku predstavila model Mirai s dojazdom 650 kilometrov.