Keď prišiel, budil nedôveru, znalci trhu nad ním ohŕňali nos. Diskont pre "socky", v ktorom by niektorí Slováci určite nenakupovali v škatuliach rozhádzaný tovar z Poľska a mrazené mäso. Majú predsa úroveň, sú lokalpatrioti, ktorí si potrpia na kvalitu a slovenské produkty. Roky ukázali, ako sa mýlili.

Reťazec Lidl vstúpil na slovenský trh v roku 2004 ako posledný z veľkých retailových hráčov. To, čo odvtedy dokázal, je ukážkou pochopenia trhu, správneho načasovania, ako aj spoznania a naplnenia potrieb spotrebiteľa, ktorý už nechcel v hypermarkete kľučkovať medzi uličkami a vyberať a vyberať a vyberať.
Stačila mu obmedzená, no zato dostatočná a zaujímavá ponuka. Jednak zastúpením a, samozrejme, aj so stále kľúčovou výhodnou cenou.
Lidl nestavil na domácich dodávateľov, naučil však Slovákov, že im stačí jedno maslo, jedna minerálka, jedna ústna voda. Ale aj spoznávať chute iných krajín a na stôl priniesol potraviny, ktoré boli pre mnohých dovtedy vnímané ako luxus.