Byt či dom kupovali s nádejou, že sa vyhnú ďalšiemu zdražovaniu. Aj vývoj na trhu im dal za pravdu, keďže ceny nehnuteľností naďalej rýchlo rastú. Desiatky zákazníkov však v týchto týždňoch riešia nepríjemné problémy.

Ako informoval INDEX, developeri v Stupave a Rovinke rušia klientom existujúce zmluvy, prípadne od nich pýtajú doplatok k dohodnutie kúpnej cene.
Spýtali sme sa právnikov, čo majú klienti robiť, keď sa s takýmito praktikami developerov stretnú.
Na naše otázky odpovedali:
- Milan Ficek, advokát a konateľ advokátskej kancelárie Ficek & Ficeková
- Milan Gocník, partner advokátskej kancelárie Soukeník - Štrpka
- Ladislav Krechňák, partner advokátskej kancelárie Ružička & partners
- Vladimír Polička z advokátskej kancelárie Taylor Wessing
- Leo Teodor Vojčík, majiteľ a výkonný partner siete advokátskych a patentových kancelárií Vojčík & Partners
Čo sme sa právnikov pýtali:
- Developer chce klientovi zvýšiť cenu nehnuteľnosti napriek tomu, že v zmluve nemá inflačnú doložku. Má na to právo?
- Ako sa dá najúčinnejšie brániť proti takémuto kroku?
- V projekte v Stupave developer oznámil klientom, že zmluva o uzavretí budúcej kúpnej zmluvy zanikla a žiada od nich číslo účtu, na ktorý im vráti zaplatenú zálohu. Ak tak klient neurobí, peniaze mu vráti na účet, z ktorého zálohu poslal. Čo robiť v takomto prípade? Má platbu poslať developerovi naspäť?
- Mali by klienti postupovať samostatne alebo sa spojiť?
- Stretli ste sa s podobnými prípadmi vo vašej praxi? Ako dopadli?
Developer chce klientovi zvýšiť cenu nehnuteľnosti napriek tomu, že v zmluve nemá inflačnú doložku. Má na to právo?
Milan Ficek, advokát a konateľ advokátskej kancelárie Ficek & Ficeková: