V prímestskom autobuse v okolí Bratislavy môžete natrafiť na šoféra pôvodom z Gruzínska alebo Uzbekistanu. Dopravca, spoločnosť Arriva, má problém na tieto pozície nájsť Slovákov.
V tejto situácii prichádzajú odborári, ktorí pre vodičov autobusov žiadajú vyššie platy a lepšie pracovné podmienky. Hovoria tiež, že zamestnávanie cudzincov problémy dopravcov nevyrieši.
„Cudzinci, ak sa už rozhodnú pre prácu vodiča, pôjdu skôr do Rakúska a Nemecka, kde môžu pracovať za lepších podmienok, pričom mnohí preferujú nákladnú dopravu pred osobnou,“ tvrdí hovorkyňa OZ KOVO Anita Fáková.

V článku sa dočítate:
- Koľko cudzincov šoféruje autobusy,
- prečo táto práca láka aj dôchodcov,
- koľko zarobí vodič prímestského autobusu,
- prečo nie sú školy na šoférov.
Cudzinci a dôchodcovia za volantom
Arriva podľa informácií INDEXU zamestnáva niekoľko desiatok cudzincov po celom Slovensku. Najviac, zhruba tridsať, ich má v Bratislavskom kraji, čo je trinásť percent celkového počtu šoférov. Naopak, na východe Slovenska nemá Arriva ani jedného.