Ešte v septembri minulého roka bola situácia na slovenskom maloobchodnom trhu daná nasledovne: zo zahraničných potravinových reťazcov si prvenstvo z pohľadu početnosti pobočiek udržiaval Lidl, ktorý mal v tom čase 164 pobočiek. Za ním nasledovala Billa so 162 prevádzkami a najväčšiu trojku uzatváralo Tesco so 161 pobočkami.
Za pol roka sa poradie na prvých troch miestach úplne premiešalo. Môžu za to zmeny, ktoré v uplynulých dňoch dokončil reťazec Tesco, ktorý je po novom lídrom v počte prevádzok najväčších hráčov na trhu.

Tesco škrtalo a pripočítavalo
Tesco vo štvrtok oznámilo, že otvorilo svoju v poradí 168. predajňu. Tá pribudla v novom nákupnom centre Markett v Palárikove. Ide o klasický supermarket, ktorý ponúkne na ploche tisíc štvorcových metrov potravinový aj nepotravinový tovar.
Tesco však pri tomto čísle nekončí. Vedenie reťazca oznámilo, že v polovici marca ukončuje transformáciu 15 predajní Žabka na Tesco Expres. Tesco tak bude mať na Slovensku celkovo už 178 predajní.
Zahraničné potravinové reťazce
1. Tesco - 178 pobočiek
2. Billa - 167 pobočiek
3. Lidl - 164 pobočiek
4. Kaufland - 79 pobočiek
S týmto číslom sa Tesco dostáva na čelo rebríčka, ktorý sleduje počty predajní najväčších zahraničných potravinových reťazcov u nás. Na druhom mieste je Billa, ktorá má dnes 167 predajní.
Kým v septembri minulého roka bol z tohto pohľadu najväčší Lidl, dnes je tretí, keď ponúka svoje služby v 164 pobočkách. Len pre zaujímavosť, Kaufland má u nás 79 predajní.
Zbrojenie na Poliakov
Tesco oznámilo, že chce rásť aj v ďalších mesiacoch. Vedenie siete v súčasnosti hľadá nové priestory najmä v mestách či vo veľkých obciach s rozlohou od 400 do 2000 štvorcových metrov.
„Ideálne miesta pre nové predajne sú v obytných zónach, na frekventovaných uliciach či cestách, v blízkosti sídlisk, administratívnych budov či nákupných centier,“ naznačuje reťazec.
Tesco zároveň hovorí o tom, že hľadá pozemky s rozlohou od dvetisíc štvorcových metrov aj v menších obciach.
INDEX už v októbri minulého roka upozornil na to, že do menších obcí sa tlačí aj reťazec Lidl.
„Aktuálne hľadáme nájomné priestory od osemsto do 2300 štvorcových metrov a pozemky od 3500 do osemtisíc štvorcových metrov,“ uviedol vtedy hovorca Lidla Tomáš Bezák.
Aj tieto aktivity reťazcov sú pritom reakciou na avizovaný príchod reťazca Biedronka. Podľa predbežných správ by Poliaci chceli do konca roka otvoriť svoje prvé prevádzky na Slovensku. Kde by nová sieť mala začínať, zatiaľ nie je jasné.
