Zákazník na prechádzke po vinohrade alebo dokonca na prehliadke v laboratóriu vinárstva. Pri takejto predstave by slovenským výrobcom vína ešte pred pár rokmi stavali vlasy dupkom.
Slovenské vína poznajú vo Vietname aj v Kodani. Darí sa najmä naturálnym ČítajteDnes už vedia, že ak si pustia konzumenta bližšie "k telu", podniku to prinesie len výhody – a zisk. Vinárska turistika u nás zažíva rozkvet. Koronakríza niektoré akcie pribrdzila, ale nezastavila. Práve naopak, domáci výrobcovia dúfajú, že obmedzené možnosti cestovať v tomto roku zavedú turistov práve k nim.
"Počas roka organizujeme riadené degustácie pre privátnu klientelu, ale aj otvorené eventy pre verejnosť," vysvetľuje marketingová manažérka vinárstva Vino Tajna Sarah Demešová.
Pri degustáciách spája podnik štandardne ochutnávky vína s gastronómiou. "Súčasťou degustácií je tradičné menu alebo až osemchodové fine-dining menu," opisuje manažérka podniku.
Na takéto podujatia si podniky prizývajú známych šéfkuchárov, ktorí sprevádzajú zákazníkov svetom dobrého jedla a vína. "Napríklad Martin Korbelič, Vojto Artz, Braňo Križan. Najbližšie u nás privítame Jaroslava Žídeka," dodala.