Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky
#FOODPORN

Bol manažérom top reštaurácie v Liverpoole: Michelinská hviezda sa neoplatí

Trizuliak začal umývaním riadu.

(Zdroj: Archív Ľ. T. )

V seriáli #foodporn INDEX predstavuje ľudí, ktorým učaroval gastro biznis a snažia sa ho posunúť na vyšší level.

Článok nájdete aj v októbrovom čísle mesačníka INDEX.Článok nájdete aj v októbrovom čísle mesačníka INDEX. (zdroj: INDEX)

Vyštudovaný právnik, ktorý má slabosť pre včely a podnikanie v gastronómii. Takto by sa dal v skratke definovať Slovák Ľubomír Trizuliak, ktorý pred takmer ôsmimi rokmi odišiel do Veľkej Británie.

Vypracoval sa tam na manažéra najlepšej reštaurácie v Liverpoole. Podnik s názvom Panoramic 34 sa nachádza na luxusnom mieste – vo výške 100 metrov v budove West Tower. Ide o druhú najvyššie položenú reštauráciu na Britských ostrovoch. Prvou je Duck & Waffle v Londýne, ktorá ponúka výhľad z výšky takmer 230 metrov.

Panoramic 34 navštevuje liverpoolska smotánka, futbalisti Premier League i manažéri veľkých korporácií. Šéfovať takejto reštaurácii bola pre právnika, ktorý začínal ako umývač riadu, poriadna škola.

Angličtinu sa naučil zapochodu a na vlastnej koži okúsil prácu v reštaurácii na takmer každej pozícii. Zistil, že sklamanie zákazníkov sa neodpúšťa. Najlepší hráči v gastronómii preto fungujú ako dobre naolejovaný stroj, každý človek je súčasťou skladačky, v ktorej má svoje miesto a kompetencie.

Súvisiaci článok Víno Bažalík: žije v maringotke a predáva biovína bez chémie Čítajte 

Na Ľubomírovom originálnom príbehu nič nemení ani fakt, že z Panoramicu 34 teraz odchádza, lebo do najbližšej budúcnosti si nachystal iné výzvy. „Dosiahol som vrchol. Som hladný a chcem sa učiť niečo nové,“ vraví.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Základom tímu je spoločná chémia

Svoje rozprávanie začína Ľubomír podobne, ako to zvyknú robiť jeho kolegovia na Slovensku. Hovorí, že gastronómia je veľmi náročný biznis za veľmi malú maržu: „Ľudia si myslia, že marža je 70-80 percent. Ale v cene je zakalkulované množstvo nákladov, ktoré zákazník nevidí.“

Aj ďalšia myšlienka znie povedome. „Z pozície manažéra je to najmä práca s ľuďmi – so zamestnancami, hosťami či s dodávateľmi. A do toho snaha urobiť šťastnými aj majiteľov, respektíve akcionárov siete reštaurácie,“ vysvetľuje Ľubomír.

Pokiaľ ide o zamestnancov, pri ich výbere podľa neho nejde až tak o ich skúsenosti, ako skôr o ochotu učiť sa a byť dôkladný. Niekedy je neskúsený človek lepším zamestnancom, pretože nie je poznačený zlozvykmi z predošlých džobov, a reštaurácia si ho vyformuje do vlastnej podoby. „Základ fungovania každého tímu je spoločná chémia,“ mieni Ľubomír.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Komodita tvorí len necelých 40 percent z ceny elektriny.


25. okt
Reťazce chcú znížiť svoju uhlíkovú stopu

Reťazce chcú znižovať emisie, stenčujú plastové obaly.


15. okt
Obchody odporúčajú vyzdvihnutie objednávok na pobočkách.

Dôvodom je čipová kríza a kapacity výrobcov z Ázie.


24. okt
Hotel Slovan v centre Piešťan je od roku 1986 opustený.

Hotel Slovan chátra desaťročia.


24. okt
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico (vpravo).

V Smere sa sťažujú na eštebácke praktiky.


2 h
Regionálna hygienička odporúča očkovanie.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 457-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 935 obetí.


a 5 ďalší 20 h
Skryť Zatvoriť reklamu